Székelykő Várfalva felől

Április, 2021

Várfalva – Csegez ortodox templom – Várszikla (vf. Colții Trascăului) 1113m – Székelykő 1129m (vf. Piatra Secuiului) – Csegez ortodox templom

Menetidő: 6 óra pihenőkkel

Táv: 13 km

Szintkülönbség: 550 m

Minősítés: könnyű túra

A Székelykő legkönnyebben megközelíthető útvonala. Ez a túra remek választás gyerekes családoknak, nem vezet meredek, veszélyes helyeken.

Covid ide vagy oda, a világ nem áll le, az idő nem lassul le, és mi sem leszünk fiatalabbak. A vírus már a tavalyi szülinapomnak keresztbe vett, az ideit nem hagytam, hogy elrontsa. Nehezen ugyan, de sikerült összeszednem a nagy részét a barátaimnak, akiket egy közös szabadtéri kirándulásra hívtam a Székelykőre, így ünnepelve.

Szombat reggelre mindenki megérkezett Várfalvára, ami a gyülekezőpontunk volt. Innen közösen elkocsikáztunk Csegez (Pietroasa) szomszéd településig, ahol a felső ortodox templomnál hagytuk a kocsikat, és indultunk gyalog útnak.

A templom mellett egy szekérút vezet felfelé a legelőn. Az út jelzetlen, de hamarosan keresztezi a piros sávval jelzett túristautat, amelyet követni fogunk.

HASZNOS INFÓ: ha csak egyenesen felfelé tartasz a templomtól, biztos keresztezed a túristautat.

Ha ráakadtál a jelzésre, már könnyű folytatni a túrát. Az ösvény széles, és hamarosan bevezet az erdőbe. Az erdőből kiérve, egy szép tisztásra értünk ki, majd szép lassan kanyargózva közeledtünk a Székelykőhöz, az ösvény egészen a csúcsig folyamatosan, lassan emelkedik. A túra alatt őzikéket is láthattunk, és nemsokára megpillantottuk az úticélunk, mely ebből az irányból, lapos dombnak tűnik.

A Székelykő felérve, máris elénk tárult a meseszép kilátás, bár nem teljes egészében. Így átmentünk a Várszikla csúcsig, amely 1113 méter magas (vf Colții Trascăului) és ahonnan beláthattuk az egész keleti részét a tájnak. Ehhez a piros sáv jelzést követtük tovább, de csak a következő nyeregig, ahol a jelzett ösvény elkezd meredeken lejteni. Itt mi letértünk a jelzett útról és csak másztunk felfelé, egészen a sziklaoromig, mely a Várszikla nevet viseli. A kilátás valóban remek volt, szép, tiszta, napsütéses időt kaptunk.

HASZNOS INFÓ: A piros sáv jelzés levezet egészen Torockóig. Remek választás Torockói körtúra esetén, tűző napsütésben, mivel sokáig erdőben vezet, viszont meredek. Esős időben nagyon csúszós.

Mivel az ebédszünet a Székelykő csúcsra volt tervezve, éhesen ugyan, de visszatértünk az első nyeregbe és a kék kereszt jelzést követve még egy utolsó 100 métert másztunk a csúcsig, majd mindenki lekuckózott és a tájat csodálva elfogyasztotta madárlátta ebédjét és a tortát.

Figyelem! A nyeregből két kék kereszttel jelzett út is elágazik, a Székelykő csúcshoz vezető felfelé vezet!

A Székelykő csúcsa 1129 méter magas (vf. Piatra Secuiului). A csúcsot nevezik még Lajos csúcsnak vagy csegezi Geszteg csúcsnak is. Innen tökéletes rálátást kapunk az alattunk fekvő Torockóra és az egész völgyre. A csúcskő nemzeti színekben pompázik.

A pihenő végén elkészült az elmaradhatatlan csúcskép és lassan indultunk is visszafelé, ugyanazon az útvonalon, amelyen jöttünk, csak ezúttal lefelé haladva.

Tele élménnyel, feltöltődve, kis egészséges fáradsággal ültünk be kocsijainkba, és mondtunk búcsút e remek napnak.