Agățat (Felfüggesztett) védkunyhó és egy félresikerült túra a Páring hegységben

03.07.2021 2021-ben a Nagy Páring hegységet szemeltem ki magamnak. A városokban júliusban már nyár van, de a hegyen még télies az időjárás 2000 m környékén. Június és július elején épp ebben a magasságban virágzik a havasszépe, amit megszerettünk volna nézni. Így az első elfogadható időjárásnak ígérkező hétvégén, pár barátunkkal elindultunk a Páring hegységbe. A tervünk az volt, hogy péntek este megalszunk a Száraz Gödör Turistaházban (1200m), majd szombaton feltúrázunk a csomagjainkkal az Agățat védkunyhóig, ahol meg is alszunk, majd innen…

2022 Április 10 Menetidő: 6 óra pihenőkkel Táv: 10 km Szintkülönbség: 750 m Minősítés: közepes nehézségű túra Tavaly olyan jól sikeredett a túrával egybekötött szülinapom, hogy idén is megrendezésre került. (Itt olvashatsz a tavalyiról) Szállásunk idén is a Várfalvai Ekevár volt, mely az Erdélyi Kárpát egyesület birtokában áll. https://www.eke.ro/rolunk/eke-var/ A torockói hegység annyi sok szép helyet tartogat számunkra, hogy még hosszú ideig lesznek új helyek amiket meg tudunk csodálni. Idén az Ordaskőre esett a választásom. Egész héten 18 személy izgult…

2020. Április Menetidő: 2-3 óra pihenőkkel Távolság: 3km Szintkülönbség: 50m Minősítés: könnyű-közepes nehézség Tudnivaló: sok láncos szakasszal rendelkezik  Áprilisban még jól meg kell gondoljuk, hova menjünk túrázni, hisz a magasabb hegyvidéken még nagy hó van. Mi egy nagyobb társasággal vasárnap délelőttre kerestünk egy könnyű túrát. A térképet nézegetve, akadtam rá a Berkesi szorosra, melyről addig nem hallottam semmit. Gondoltam a 3 km hosszú, patakos túrát gyorsan bejárjuk. Nagy meglepetés ért bennünket. Megközelítés: Az Aranyos völgyében, Várfalvát elhagyva, megérkezünk a Buru…

Menetidő: 1 óra fényképeszkedéssel Táv: 1km Szintkülönbség: nincs Nehézségi szint: könnyű túra A Véka szoros kevesek által ismert, számomra is ismeretlen volt addig a napig.  Annak ellenére, hogy nem árasztja el a turisták serege, mint mostanság bármely látványosságot, szépsége egyáltalán nem törpül el.  A szoros egy egykori mészkőbarlangból keletkezett, melynek beomlott a teteje. A véka patak vize, utat törve magának látványos szorost hozott létre 250-300 méteren keresztül. A Grădiștea Muncelului-Cioclovina Nemzeti Parkon belül helyezkedik el a szoros, mely természetvédelmi terület. …

24 Augusztus 2019 A Retyezát hegység vagy Zerge-havasok, Románia egyik legszebb hegysége, melynek egyik leghíresebb vízesése a Lolája.  Pietrele Menedékház (1480m) – Lolája vízesés – Cârnic Menetidő pihenőkkel: 1,5 óra Táv: 5 km Szintkülönbség: -500 m Minősítés: közepes magashegyi túra A Retyezát hegységben töltött napjaink elfogytak, vasárnapra csak a hegyről való leereszkedés és a hazautazás maradt.  Reggel összepakoltunk és reggeli után elindultunk lefelé a nagy hátizsákjainkkal. A Pietrele menedékháztól a kék sávon ereszkedtünk le egészen a kocsikig, szerencsénkre most sütött…

24 Augusztus 2019 Az utolsó egésznapos túranapunkra a Peleaga csúcsot tűztük ki célul, mely a hegység legmagasabb csúcsa, a maga 2509 méterével.. Pietrele Menedékház (1480m) – Encián Menedékház (1680m) – Bordul Tomii (1888m) – Pietrele-tó (1990m) – Bukura nyereg (2206m) – Bukura-púp csúcs (2370m) – Crusta Bucurei nyereg (2307m) – Peleaga csúcs (2509m) – Bukura-tó (2040m) – Kis-Bukura-tó (2070m) – Bukura nyereg – Pietrele Menedékház Menetidő pihenőkkel: 11 óra Táv: 18 km Szintkülönbség: 1200 m Minősítés: nehéz magashegyi túra Az…

23 Augusztus 2019 Előző cikkemben ismertettem az útvonalat a Pietrele Menedékházig és magát a szállást is. Ebben a részben az első túránkat írom le nektek, amely a Retyezát csúcsra vezet. Nem tudom, hogy a csúcs adta a nevét a hegységnek vagy a hegység a csúcsnak, de nem is számít, hogyha egy hegyeket szerető ember a hegységbe ér, mindenképpen meg kell hódítsa ezt az ikonikus, Retyezát csúcsot. Pietrele Menedékház (1480m) – Sztenisóra-vízesés – Sztenisóra-tó – Retyezát nyereg (2251m) – Retyezát csúcs…

A 2019-es év legvagányabb túráját olvashatjátok 4 különálló cikkben bemutatva. 4 nap a Retyezátban és környékén. Első nap 2019.08.22 Sarmizegetusa – Szent Miklós-templom – Nuksora – Cârnic tisztás (1000m) – Pietrele Menedékház (1480m) Menetidő: 1,5 óra Táv: 5 km Szintkülönbség: 500 m Minősítés: könnyű/közepes magashegyi túra Egy csütörtöki augusztusi napon, a nem épp kedvező időjárási előrejelzések ellenére, elindultunk a Retyezát hegységbe. Csapatunk 6 tagból állt.  Sarmizegetusa Legelső célpontunk Sarmizegetusa volt, mely Hunyad megyében található. Sarmizegetusa Regia volt Decebal székhelye. A…

2020, Május 30 Torockó –  Római Kert csúcs (vf. Grădina Romei) 1090m  – Várszikla csúcs (vf. Colții Trascăului) 1113m – Székelykő csúcs (vf. Piatra Secuiului) 1129m – Torockó Menetidő: 5 óra Táv: 12 km Szintkülönbség: 750m Minősítés: Könnyű /Közepes túra Egy napfényes májusi szombat reggelen, fogtuk előre elkészített csomagunkat, mely tartalmazott egy napra elegendő ételt és italt, majd elvezettünk a sokak által jól ismert Torockó nevezetű községhez. Leparkoltunk, majd elindultunk megmászni a falu fölé emelkedő, csodálatos látványt nyújtó, motívumot. Torockó,…

Április, 2021 Várfalva – Csegez ortodox templom – Várszikla (vf. Colții Trascăului) 1113m – Székelykő 1129m (vf. Piatra Secuiului) – Csegez ortodox templom Menetidő: 6 óra pihenőkkel Táv: 13 km Szintkülönbség: 550 m Minősítés: könnyű túra A Székelykő legkönnyebben megközelíthető útvonala. Ez a túra remek választás gyerekes családoknak, nem vezet meredek, veszélyes helyeken.  Covid ide vagy oda, a világ nem áll le, az idő nem lassul le, és mi sem leszünk fiatalabbak. A vírus már a tavalyi szülinapomnak keresztbe vett,…